— Kårvtan Skyrun 43 km —

Kårvatn Sky Run 43 km følger samme rute som Kårvatn Sky Run 29 km fram til Tovatnet. Fra Storfjellet fortsetter stigningen opp til Grinaren hvor du vil få en utsikt som kan ta pusten fra de fleste. Her ser du rett inn i de mektige fjellene i Innerdalen! Så fortsetter du langs ryggen i utrolig fint og løpbart terreng til du kommer til Slanglifjellet. Og nå beveger du deg på historisk grunn! Det var nemlig i dette området de første nordmennene drev jakt etter siste istid, og du løper rett forbi 10000 år gamle buestillinger og fangsanlegg. Når du kommer til Slanglifjellet starter du på ferden nedover. Nå skal du ned til Tovatnet. Her vil det være en skikkelig drikkestasjon, og det vil også bli satt en tidslimit. Er du så heldig at du får lov til å fortsette videre kan du vente deg en flott stigning opp til Tohatten. Fra Tohatten kan du se rett ut Todalsfjorden, den fungerte nemlig som et seilermerke i gamledager. Fra Tohatten fortsetter du ned ryggen og opp på en ny topp som heter Gammelseterfjellet. Herfra kan du se målgangen, men du er ikke riktig ferdig enda. Du skan nemlig få nyte landskapet i den fantastiske Neådalen. Her passerer du både Nedre - og Øvre Neådalsvatnet, to flotte fiskevann. Fra Øvre Neådalsvatnet tar du fatt på den siste stigningen opp til Kvennjulfjellet. Herifra kan du stirre dronninga i Trollheimen, Neådalssnota, rett i øynene. Nå bærer det ned lia ved siden av den ikoniske Nauståfossen, og vidre til mål på Kårvatn! Gratulerer du har akkurat gjennomført et av Europas mest varierte fjelløp i Europas reneste natur. Du har løpt gjennom tett løvskog, gammel furuskog, opp morenerygger, over snaufjell, forbi gamle fangsplasser, krysset en viktig ferdselsåre, vært på toppen av et seilermerke, krysset eldgamle fiskevann, du har besteget 5 topper over 1000 m.o.h, og sist men ikke minst; DU HAR HATT EN SUPER DAG I FJELLET!